Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.04.2014 17:27 - 3.Контролируеми фактори-продуктова,ценова,дистрибуционна и комуникационна политика на сладкарници "Неделя"
Автор: dyoneva Категория: Други   
Прочетен: 3568 Коментари: 0 Гласове:
0



 1.Продуктова политика

За сладкарници „Неделя“ най-важни са клиентите и техните нужди. Ето защо продуктовата политика е една от приоритетните-чрез нея се създават нови продукти, които максимално да удовлетворяват изискванията на клиентите и от там да бъдат успешно реализирани на пазара.

Преди реализирането на продуктовата политика следва да се извършат някой дейности,като:

1.Проучване-то е свързано с проучването на пазара; конкурентите и клиентите с техните вкусове, предпочитания и лоялност.

Например:кои от конкурентите предлагат подобни торти, какви изисквания имат самите клиенти  към една торта(нейния вкус, големина, начин на изглеждане и др.)

2.Планиране на асортимента на продуктите- свързано е със задълбочаването на разделението на труда, с ускоряване на процесите на специализация и концентрация.

Например: при разработването и внедряването на нов вид десерт как ще бъде разпределена работата между екипа и как тя да бъде максимално бърза и ефективна.

3.Планиране на нови продукти-разделя се на 3 групи;

-подобрени в малка степен продукти;

-подобрени в значителна степен продукти;

-изцяло нови продукти. Като планирането на изцяло нови продукти е изключително сложен процес,който преминава през различни етапи,като:разработване на идея и стратегия,организация на производството и пускане на пазара.

Има десерти в сладкарниците, които не се нуждаят от подобрения или са им направени малки такива, с цел поддържане на качеството и търсенето от страна на потребителите. Изцяло новите десерти се изготвят, тъй като вкусът на клиентите непрекъснато се променя и за да може да се задържи на досегашната си стабилна позиция, сладкарниците са длъжни да прилагат двете най-важни неща за бизнеса-маркетинг и иновации.

В момента сладкарниците разполагат с над 300 вида торти.

4.Координация и контрол- трябва да се извършват по отношение на: потребителското поведение, пазарни дялове, налични поръчки, действия на конкуренцията, оборота, резултати, използване инструментите на производствената политика и др.

След като се извършат тези дейности се реализира продуктовата политика на сладкарници „Неделя“. Тя включва добре изглеждащ нов продукт, с вкусови качества, които максимално удовлетворяват предпочитанията на клиентите и не на последно място марката „Неделя“-която винаги е била гарант за качество и вкус.

2.Ценова политика

Ценовата политика се използва, за да постигне организацията своите цели.Чрез определянето на цената се формират приходите за сладкарниците.За това цената трябва да бъде внимателно определена и да бъде съобразена с различни фактори,като: цени на конкуренти, условията на пазара и икономиката, възможностите на потребителите и покриването на направените разходи.

Най-малката торта е от 8 парчета,също има и 12,16,24 парчета, а най-голямата торта е от 32. Цените са от 20 до 48 лв.Цените на тортите се определят от вида, формата, големината на съответната торта, както и района, в който се намира сладкарницата от веригата.

3.Дистрибуционна политика

Дистрибуционната политика на сладкарници „Неделя“ касае изграждането и управлението на каналите за дистрибуция.Това е организирана мрежа от фирми или лица, които съдействат за придобиването дадена стока при движението й от сладкарницата към потребителя.

В този смисъл потребителите имат различни възможности за потребяване на нашите продукти, като:

-посещение на самата сладкарница;

-поръчване през интернет чрез различни сайтове, като: www.cake.bg; www.bgmenu.bg; www.hapni.bg.

4.Комуникационна политика

Тя осигурява информацията и връзката между сладкарниците и потребителите.Тази политика е важна тъй като въз основа на нея се формират група от лоялни клиенти и по този начин организацията може да осъществи предварително поставените цели.Ние знаем, че основните средства за въздействие на комуникационната политика са: рекламата, връзките с обществеността, личните продажби и насърчаване на продажбите.

Реклама

Сладкарници „Неделя“ залага най-вече на утвърденото си име и лоялни клиенти. Веригата разполага с уеб-сайт,страници в социалните мрежи, телевизионни реклами, както и реклами във вестници и списания.

Също така веригата разполага с по една сладкарница в един район, което я прави посещаемо място и това реализира и насърчава продажбите.

Връзки с обществеността

Сладкарници „Неделя“ има радио със същото име, което е чудесен начин за комуникация с потребителите(слушателите).

Също така в уеб-сайта има игра за изпращането на любимата рецепта за торти.По този начин сладкарницата осъществява и поддържа контакт с клиентите.Сладкарниците провеждат игра, която се нарича бой с торти-сигурен начин за привличане на различни целеви групи и създаване на незабравими спомени.

Насърчаване на продажбите

Насърчаването на продажбите става чрез предлагането на качествено обслужване и гарантирането на добро качество.Малки жестове като късметче с кафето и десерта също са начин за стимулирането на продажбите и реализирането на печалба.

Комуникационната политика трябва непрекъснато да се обновява и насърчава, за да се поддържа стабилна връзка с потребителите и партньорите.

Маркетинговия микс е изключително важен за всяка една организация тъй като чрез него се извършват  поредицата от действия, за да се повлияе върху мнението и решението на потребителите така, че да те купят предлаганите стоки или услуги. Маркетинговия микс е съвкупност от контролируеми фактори, ето защо те трябва да се разглеждат и осъществяват внимателно.

 





Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: dyoneva
Категория: Други
Прочетен: 24764
Постинги: 4
Коментари: 0
Гласове: 0
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930