Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.03.2008 22:46 - Религиозни стихове
Автор: marssi Категория: Изкуство   
Прочетен: 6697 Коментари: 3 Гласове:
1



 

    Псалм

 

Докосвам се до силата Ти,

когато осъзная своята слабост.

И само тогава Ти можеш да ме използваш.

            Когато запазя тишина чувам гласа Ти.

Ще предам себе си в ръцете ти,

            Ти да ме водиш.

Когато смиря сърцето си,

издигаш ме до себе си.

И вървиш до мен,

  когато минавам през

тъмнината на страданието,

            когато се разминат очакванията ми,

 когато губя нещо скъпо за мен,

 когато жизнената ми нишка ще се прекъсне,

Ти ще ме заведеш в спокойствието на присъствието си

по начин най-добър за мен.

Защото Ти ме създаде,

знаеш най-доброто за мен.

Ти си с мен от началото.

С мен бъди до края.

             И когато светлина в живота ми блести

или болка сърцето прободе,

бъди до мен отново Ти.

Извън ръцете Ти

няма добро за мене, Господи.

  

25 /02/ 2001г.

 

Позитивно

Слънчев лъч земята гали.
Нежен вятър ме разхлажда.
Малки капчици роса
мокрят свежата трева.
           Ухае на разцъфнали цветя.
             Дочувам и на птица песента:
             колко хубав е света!
Шумят листата, поклаща се тревата,
спокойствие ми носят те в душата.
Тази дивна красота
зарежда ме и прави по-добра.
             Всред дърветата извира и река.
             Тече спокойно тя към по-голямата вода.
             Като горската река и
               аз напред ще продължа.
Ще вървя към Вечността,
защото част от мен е тя.

06/03/2001г.


             Докосване

Как голяма е преградата,
разделяща лицето от сърцето?
            За да разцъфне розата,
              й трябва време, й трябват грижи,
              й трябва галещ слънчев лъч...
Творецът я дарява с нежност
и листите й се разтварят
в пръстите на любовта.
Тя става по-красива от всякога.
            За да познаеш сърцето ми
              ти трябва Исус,
              ти трябва време, ти трябва топлина.
Скъпоценното откриват
очи пропити с обич.
Те виждат розата красива,
макар че има тръни…

16/01/2001г.



   При теб

Ела до мен
и погали душата
със своите живителни слова.
Оформяй ме да бъда
като Теб излята
без процеп, гънка, кривина.
  За мен ти даде си живота,
щастлив съм, че обичаш ме така.
Желая в своята Голгота
да пръскам Твойта светлина.
  Нека моята утеха
  е при Твоите нозе.
Нека моята пътека
във небе ме отведе.

12/01/2001г.


   Безчувствена

  Съживи сърцето ми -
  Безчуствено, изстрадало.
    Влей във вените ми
    Своя жизнен сок.
    Сгрей душата ми
    объркана, замръзнала,
    да загори във огъня
    изваян от любов.
      С искра от нежност
      озари лицето ми,
      да пръска то
      в тъмата светлина.
      Изтрий праха натрупан
      по нозете ми.
      Води ме към небесна чистота.

08 / 01/ 2001г.


Сподели любовта му!

 

Ти виждаш ли как страда Той?

Какво ли го разкъсва и терзае?

Долавяш ли дълбокия му стон,

отекващ в дълбините на безкрая?

               Усещащ ли – болка прониза сърцето му?

               Виждаш ли – капка кръв изби по челото му?

               Капка не намерила място в сърцето ти,

               изтекла от океана на любовта,

               но неприета, несподелена от теб.

Не, ти не оценяваш, защото не заслужаваш.

Не осъзнаваш нищетата на душата

и величието в небесата.

               Докосни се до Исус, погледни го отблизо,

               покани го в сърцето си и приеми го!

               Нека любовта Му в теб огрее

               и болката в Исус да намалее!

  

24/01/1999г.


Щастие

 

Щастие търсим в живота отчаяно

в земни богатства, суетни желания.

И неуморно се хвърляме в битките,

водещи ни към щастлива съдба.

            Щастие търсим сега и навсякъде,

            но къде ли е то не разбираме.

            Живота ни отминава в незнание.

            Къде е толкова скъпото щастие?

Ние сме всички в Исуса приятели.

Винаги верни и неразделни сме.

Тази основа крепи ни, и свързва ни

със любовта на Исуса Христа.

            Приятели сме сега и завинаги

            и с любов пълни са сърцата ни.

            Усмивки греят сега на лицата ни

            и доверие пълни душата ни.

Щастие има във този нещастен свят,

то е в Исуса – бъди му приятел ти.

Само тогава щастлив ще си винаги.

Не се бави, а със него тръгни!

            Приятелство със приятел завинаги,

            о, приеми го сега във сърцето си!

            Не го отблъсквай и знай ще си вечно ти

            щастлив през всичките дни от живота си.

 

/Април 1997г. песен/




ОДА


О, княже славен на всемира,

Създателю на всяка твар,

хвала на Твойто свято име-

могъщ и славен господар.


С любов огряваш ни сърцата

и пазиш ни от всяко зло,

даряваш лъч от небесата

и сочиш пътя към добро.


Пред Теб Царю- поклон и почест

да бъдат в вечни векове,

на Теб Царю – прослава вечна

ще пеем всички на небе.


Ти учиш ни да бъдем верни

на Твоя свят закон Христе,

за да живеем вечно

със Тебе горе на небе.


15 години.



Радостен


Радостен съм, че те имам

знаейки за теб сега-

Боже, моя си надежда,

сила, мъдрост, топлина.


Ти си моята опора,

Ти си моята храна.

В нужда, болка и умора

с Теб вървя в света.


Викам те със постоянство,

с упоритост те зова.
Истина си ти за мене -

път окъпан в светлина.


1993г.


Лек за меланхолията


Когато духът ти унил е отпаднал,

кога виелица в сърцето ти вилней,

кога и бурята захваща живота ти да разпилей -

недей тъгува, а нежна песничка запей.


Спомни си твоя Татко, там горе на небе,

и колко е притно да бъдеш с Него все.

Тъгата пропъди от своето сърце -

за нея място няма в сияйното небе.


Погледни света от светлата страна,

недей да го гледаш през тъмни очила.
Прозорчето си отвори и слънчевия лъч пусни,

той в сърце ти ще огрее, песен звучна ще запее.

1995г.


В господния съботен ден,

във святата църква на Бога.

Отивам аз с поглед смирен,

на поклонение с дъх обновен.


И моля се на моя Бог велик

да бъде Той във моя земен лик,

да светне в моето сърце,

божественото свято сърце.


Да бъда аз светилник в този свят

и сол сред грешната земя,

и видело през мрачна нощ

за някой скитник в тъмнина.


Да бъда аз със моя Бог

там вечно, горе на небе

и с ангели във висини

да хваля него от сърце.

1994г.


Пролет


Красива пролет е дошла

над градове, села,

и пълни нашите сърца

със обич, светлина!


Разцъфнали дървета

с прекрасни цветове

ухаят с дивен мирис

на чудни светове!


И залезът красив

ни приказка разказва

за изгрева велик и

Божий чуден лик!

1994г.


До Бога


О, как ухае тази роза

на чуден летен, майски ден,

и как е хубаво тогава,

когато Господ е до мен!


Тогава аз съм сред омая на

на нов, ухаещ свят блажен,

без мъка, болка и тревога

до Бога нежно подслонен.

1995г.



Сред синята небесна, морска шир,

във слънчеви лъчи обляна

чувствам как в сърцето ми гори

искрица силен огнен пламък.


Една вълна облива ме отвред

и гали загорялата ми кожа,

повява бриза -хладен, лек

и освежава плажа.


Крилати чайки порят небесата

залезе слънце, появи се и луната,

русалките прибраха се във тях

и ето пухкав тъмен нощен мрак.

1994г.


Честността

Честността е бяла птица,

тя е слънчев лъч в тъма,

тя е скъпоценност без цена

скъп е дар от небеса!


Честността лъжата гони

и пропъжда я отвред

тя душата ти измива

от греха така проклет.


Качество такова ценно

ти не можеш със пари

да си купиш от човека-

него Бог ще ти дари.


Щом сега си честен ти,

в теб греха не ще цари,

и сърцето ти ще е ,

къс от святото небе!

1995г.


Болка


Когато нещо те боли

и страдаш ти.

Очи към Бога повдигни

за помощ помоли.


Не се отчайвай. Не тъжи,

дори и силно да боли.

Пъце нагоре протегни

на Бог се довери.


Предай се във ръцете му,

изпълни завета му,

той болката ще замени

със здрави и щастливи дни.


Творецът

Когато пролетта те в слунчеви лъчи облее

и сладкопоен славй песничка запее.

Тогава ти човече погледни

към звездния простор, към висини.


Виж там в безкрая нейде се намира

във слава най-прекрасна, във ефира-

творецът твой, най-мъдрия създател

изваял всичко туй и твой приятел.


Незнам дали си чувал, но аз ще ти разкажа

за чудната любов, която той показа,

за жертвата му скъпа на Голгота

и милостта към нас така дълбока.


В свта изпълнен с грях и суета

недей забравя Господа Христа,

живей със Него в радост и тъга

бъди свидетел ти на таз земя.

1995г.


С Бога тръгни


В пустиня се луташ, изгубен човече,

от извора вечен ти днес си далече,

безцелно блуждаеш в широкия свят

и търсиш отчаян така своя бряг.


Без Бога ти няма да стигнеш далече,

без него ще паднеш в тъмата сразен,

без него ще бъдеш прашинка човече,

на буря житейска във страшния плен.


Но тръгнеш ли с Бога по пътя небесен,

в живота ще имаш приятел чудесен.

Със Него ще бъдеш през земните дни,

а после и там горе във висини.

1995г.


Рождество


Тиха, звездна нощ настъпи

над градчето Витлеем,

вест щастлива се разнесе

за спасител новороден.


Там родил се той във ясли

бедни на един обор,

и овчари му дарили

дарове безброй.


Мъдреци в далечината

огряла светлата звезда,

ангели им известили,

надежда за света.

1995г.


Благодаря!


Благодаря ти Господи,

за милостта и любовта,

за грижите ти непрестанни

ден след ден над мен!

Благодаря ти, че изпращаш

небесни същества до мен,

за да ме пазят от неволи

в живота тъй несигурен!


Благодаря за любовта ти

огряла моето сърце,

и за голямата ти милост

показана ми от небе!




Исус е мой приятел мил,

той люби ме, той пази ме.

Той бди над мен и води ме

по пътя към небе!


Ще дойдеш ли със нас и ти

да бъдем заедно в небе

с корона златна на глава

и арфа във ръка.


Ела със нас сега и ти

не се бави-реши .

Исуса в свеото сърце

пусни да живее.


Защото късно може би

за тебе утре ще е знай,

и можеш да загубиш ти

живота без край. 1995г.



Благодарност


Благодаря ти, Боже мой

за всички дарове безброй,

за бащинската ти любов

огряла този свят суров!


Благодаря ти, Боже мой

за скъпата ти жертва на гологота,

за твоя мъдър план велик

довеждащ ме до твоя лик!


Благодаря ти, Боже мой

за здравето и за живота,

за твойте милости безброй,

благодаря ти татко мой!


Днес нека целия всемир

да хвали с песни и псалтир,

небесния ни мил пастир

дарил ни с щастие и мир! 1995г.


Чутата молитва


Пътечка се дълга в гората извива,

по нея нещастна девойка върви,

и свойта тъга тя пред Бога излива

молитва гореща в тъмата шепти.


Последни проблясъци хвърлят лъчите

през гъстите клони на тази гора,

последните звуци заглъхват в ефира,

навред тишина зацарява в нощта.


А, тази девойка се лута в мъглата,

тя бърза да стигне къщурка една,

тя иска да види искра в тъмнината

и вярва, че близо е до целта.


Вървейки тя мисли за своята майка,

коята в къщурката болна лежи,

и моли се тя на небесния лекар

живот да и подари.


Тя бърза и чуда деляния тропот

на конник препускащ към нея в галоп

и спира внезапно -обръща се, гледа

о, радост-лечителят е това.


Пристигат в къщурката малка, уютна-

о, чудо, как е възможно това-

жената е здрава, усмихва се, казва-

о, Господи, благодаря!


Усмивки огряват лицата тогава

и радост изпълва сърцата им с плам,

и Бог от небето със здраве дарява

жената що с вяра се помолила там.

1996г.


Бъди до мен


Когато Бог живее в мен

живота ми е светъл ден,

изпълнен с радост, красота

с дъха на пролетта.


О, Господи бъди до мен

в опасности и лоши дни,

вземи ме ти при себе си

да заживея в вечността.


Във блясъка от светлина

с Христос вървя аз за ръка,

той води ме към небеса

там горе в славната страна.


Където няма грях и зло,

царува вечното добро,

дървото на живот расте,

кристалната река тече. 1995г.


Душата

Колко е красива кристалната река,

дали е толкова чиста и твоята душа?

Дали е бисер ценен тя сред света

или е въглен чер потънал във греха?


Ако желаеш твоята душа

ще бъде бисер пръскащ светлина,

ако поискаш твоята душа

ще бъде храм окъпан в светлина.1996г.



Щастлива съм, че те познавам

Татко мой във небеста,

и благодарна, че се грижиш

за всички ни тук на земята.


Ти винаги си ни обичал

с любов безкрайна, истинска и свята-

и милост от сърцето ти изтича

за всички хора по земята.


Ти си умрял за нас,

греха коварен победил си,




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Нямам думи, душата ми се изпълни.
26.08.2008 21:49
Нямам думи, душата ми се изпълни.
цитирай
2. marssi - за коментара
26.08.2008 23:47
Радвам се, за усмивката в твоя ден, анонимен, бъди благословен!
цитирай
3. анонимен - стихове за душата
08.01.2009 15:30
Боже мили ,бъди винаги до мен,води ме ти аз да не греша. МНОГО ХУБАВИ СТИХОВЕ. Ани Самарджиева
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: marssi
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2484550
Постинги: 100
Коментари: 653
Гласове: 227
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930